Comarch e-Sklep – Nowa wersja 2019
Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch e-Sklep 2019.
Nowa wersja Comarch e-Sklep udostępnia funkcje wspierające zakupy dla klientów detalicznych i hurtowych, takie jak: kopiowanie elementów zamówień do koszyka oraz import towarów do koszyka z pliku csv. W tej wersji wprowadziliśmy także funkcje wspierające pozycjonowanie sklepu: możliwość konfiguracji sposobu budowania linków do stron z kategoriami towarów oraz obsługę towaru archiwalnego. Rozszerzyliśmy także integrację z Allegro o możliwość wystawiania aukcji wg wybranego cennika oraz integrację z Google Analytics o nowe akcje dla ulepszonego e-commerce.
Informujemy także, że w wersji 2019 zapoczątkowała proces dostosowania integracji z Allegro do nowego Allegro REST API. W kolejnych będą wprowadzane kolejne zmiany zgodnie z harmonogramem zmian udostępnionym przez serwis Allegro.
Dla Państwa wygody Comarch zautomatyzował proces zarządzania domenami sklepu. Dodawanie oraz usuwanie domen mogą Państwo wykonać samodzielnie w panelu administracyjnym sklepu.
SPOŚRÓD NOWOŚCI I ZMIAN W WERSJI 2019 NA SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ ZASŁUGUJĄ:
Comarch e-Sklep B2B, Comarch e-Sklep wersje: Light, Standard, Enterprise:
- Dodano funkcję ponownego zamawiania towarów z zamówień historycznych poprzez kopiowanie pozycji z tego zamówienia do koszyka.
- Dodano funkcję wysyłania przypomnienia e-mail o konieczności dokończenia płatności online dla nieopłaconych zamówień. Wysyłka realizowana po określonym przez sklep czasie od złożenia zamówienia.
- Wprowadzono możliwość wyświetlania linków do strony z kategoriami tylko na podstawie kategorii najniższego poziomu.
- Wprowadzono funkcję oznaczanie towaru nieaktywnego w sklepie jako towar archiwalny. Dzięki temu dla stron z towarem archiwalnym nie jest zwracany status 404.
- Wprowadzono zmiany w działaniu przekierowań 301. Dla sklepów z zainstalowanym certyfikatem SSL przekierowanie jest realizowane bezpośrednio na stronę z protokołem https.
- Rozszerzono integrację z Allegro o możliwość konfiguracji, z którego cennika będą pobierane ceny podczas wystawiania aukcji na Allegro.
- Zmieniono sposób dodawania kont Allegro. Podczas dodawania konta autoryzacja odbywa się bezpośrednio w serwisie Allegro. W sklepach, w których konta zautoryzowane zostały w Allegro warunki reklamacji, zwrotów i gwarancji pobierane są z konfiguracji konta na Allegro.
- Wprowadzono zmiany w obsłudze atrybutów. Zmiana ta wymaga, by synchronizacja do sklepu odbywała się z systemów ERP w wersji 2019.
- Wprowadzono zmiany optymalizacyjne w zakresie skrócenia czasy potrzebnego do wyświetlenia rabatów dla grup towarowych w sklepach pracujących z Comarch ERP Altum.
- Rozszerzono integrację z Ulepszone e-commerce Google Analytics o następuje akcje: dodawanie towaru do koszyka, wybór płatności, logowanie oraz rejestracja.
- Zmieniono sposób konfiguracji GTM. Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi przez Google w konfiguracji dostępne są dwa oddzielne pola na skrypty, które mają być dodane w sekcji head i body na stronie sklepu.
- Zoptymalizowano proces pobierania zamówień i statusów zamówień dla integracji z Kup teraz na Ceneo.
- Dostosowano integrację z płatnością Dotpay do aktualnych wymagań w zakresie ochrony integralności parametrów przekierowania (CHK).
Comarch e-Sklep B2B:
- Dodano funkcję importu towarów do koszyka z pliku csv.
Szablony graficzne: Bursztyn, Opal, Agat, Szafir
- Wyświetlanie kodu towaru w szablonach uzależniono od parametru „Nie wyświetlaj kodu towaru”.
- Wyświetlanie rabatów w profilu klienta zostało uzależnione od parametru „Wyświetlaj informację o rabatach w profilu klienta”.
- W profilu klienta dodaliśmy paginację dla elementów zamówienia.
- Dodano możliwość zmiany grafiki pinezki na mapie POO.
- Zmieniono sposób obsługi formularzy kontaktowych w szablonach. Dzięki temu ograniczone zostanie wysyłanie spamu przez roboty internetowe.
Comarch e-Sklep panel administracyjny:
- Dodano funkcję zarządzania domenami sklepu w panelu administracyjnym sklepu. Administrator sklepu może samodzielnie dodawać i usuwać domeny dla sklepu.
- Na stronie głównej w panelu administracyjnym dodaliśmy informację o niepoprawnych synchronizacjach. Jeżeli w przeciągu ostatnich 48 godzin w trakcie synchronizacji z ERP wystąpiły błędy to po zalogowaniu do panelu zostanie wyświetlona informacja o tym fakcie
- Wprowadzono możliwość sortowania listy paczek InPost po kolumnie „Paczka do zamówienia”.
- Udostępniono funkcję usuwania przekierowań 301 na liście w panelu administracyjnym.
- Zachęcamy do zapoznania się z ulotką prezentującą pełną listę nowości i ulepszeń wprowadzonych w Comarch e-Sklep 2019.